fredag 7 augusti 2015

Ensamheten

Fluffan åkte till Dublin igår och jag förvandlades till den ensamma lilla grå musen.

Åkte ensam och badade idag och kunde bara tänka på hur himla ensam jag kände mig. Gillar nog regn bättre än sol. När det blir sol vill jag bada och leka. Liksom cykla ner till dammen och bara hänga, som när vi var barn. Jag behövde inte vänta länge alls på att någon skulle dyka upp för att hitta på vattenlekar med en eller spela kort eller killa en på ryggen. Vill bestämma att alla jag känner badar på samma ställe så att jag inte behöver fundera så mycket på var jag ska ta vägen. Eller kan jag inte bara hitta en person till som kan vara min person när Fluffan och systern är upptagna. Kanske ska stoppa in en kontaktannons i tidningen efter en random pensionär som kan hänga med mig. Det kan vara nåt. Någon som gillar att brodera och som är klok.

Inga kommentarer: