torsdag 20 augusti 2015

Hybriiiiis

Så har jag möte med chefen på tisdagen men missar det för jag är alldeles för upptagen med att färga håret lilarosa hos frisören i fyra timmar. Så bokar vi om till torsdag morgon, men det blir ombokat för vi måste ha möte med en sån där viktig person(man), så mötet blir efter klockan  15 samma dag, idag, torsdag. Det är torsdag och jag ska åka tåg klockan 17.45 till Leksand för på lördagen ska finaste Jojo gifta sig i Leksands kyrka, jag ska ha leksandsdräkt och rosa hår och farmor kommer första att muttra i sin grav, sen kommer hon att förstå och jubla. Eller så kommer hon inte att bry sig för hon är i himlen och har sex med en ashet man/kvinna(det är vad jag skulle göra om jag var död och bodde i himlen).

Chefen tycker att vi ska dricka vin och vill chefen dricka vin på en torsdag så dricker jag vin på en torsdag. Jag gillar ju vin. Alla gillar vin. Nästan. Chefen beställer in två glas champagne och säger "skål, jag vill gratulera till din befordran". Jag säger "Tack snälla" på det där sättet som låter som att det inte kommer från hjärtat, den där rösten som är teater, men jag menar det. Har numera börjat lägga till "nu låter det som jag inte menar det, men jag menar det". Jag lägger inte till den här meningen idag för jag har liksom inte kopplat varför vi ska dricka champagne just precis nu men jag jublar inombords och känner hur jag ääääger. Sen dricker vi vin och pratar om viktiga saker som mynnar ut i mindre viktiga saker och det är antingen alkoholen eller det vi pratar om som får det att kännas som att det ska bli så jävla jävla kul den här hösten.

På tåget sitter jag i första klass med alla gubbiga som sitter med sina jobbdatorer och ser ut som de jobbar, men egentligen lägger de patience. Sjukt. Känner hur jag liksom ääääger dem alla, jag är yngst i hela första klass, 33 fräscha år, och de sitter och spelar patience på sina jobbdatorer. Går och köper vin, hela världen ligger framför mina fötter och den,  världen alltså, är skitfin i den låga kvällssolen.

Så, vad gör jag nu? Snälla låt mig få fortsätta få sväva på den här ägiga känslan ett tag, den behöver inte vara där helt konstant, men den kan få ligga där i bakgrunden och skimra till ibland, jag behöver så mycket lite extra energi och glädje. Alla behöver den.

Inga kommentarer: