onsdag 2 september 2015

Sovmorgon

Jag tar sovmorgon så ofta jag kan, men övertidstimmarna från vintern verkar ändå inte minska i någon rasande takt. Sovmorgon innebär inte att jag sover. Det innebär att jag går upp vid 6, väntar på att Fluffan ska gå upp så att jag kan krypa tillbaka ner i sängen och vila. Fluffan hävdar att det är mina sovmorgnar som gör mig seg och trött, jag hävdar att det är min hjärna som försöker berätta för mig att snart är det januari igen och då måste jag ta hand om mig själv annars kommer jag att gå sönder.

Idag ska jag faktiskt till tandläkaren och leta efter hål. Väntar fortfarande på mitt livs första hålborrning, blir det av den här gången kanske? Det är såklart inget jag önskar, men jag fattar ju att det måste hända någon gång.

Ikväll blir det brottning på Fluffans klubb med Fluffan som lärare, det är lite konstigt men samtidigt ganska tryggt att ha sin bästa person där som vakar över mig. Det känns som att Fluffan litegrann vill vara där och kolla hur det går för mig. Förra terminen körde han knappt några nybörjarpass. Planen är ju kanske inte att jag ska fortsätta med det där utan mest lära mig grunderna, för det där är ju Fluffans grej och jag vill inte inkräkta på brottningen för mycket. Han får bestämma hur mycket jag får vara med. Jag har ju min andra budo, boxning och anti-gravity yoga att träna också.

Igår plockade jag bort alla saker som samlats på hög under semestern i hopp om att finna lite harmoni. Tror faktiskt att det fungerade. Skulle behöva göra mig av med en massa saker, är alldeles för bra på att samla på mig prylar.

Nu ska jag fortsätta vila.

Inga kommentarer: