söndag 11 oktober 2015

Rövtorsdag

Det bästa med att ha haft en rövtorsdag är att allting efter det känns lite bättre. Rövtorsdagen smittar av sig på fredagen som känns rövig, men när de flesta gått från jobbet och bara Amelie och jag är kvar skrattar vi åt konstiga saker. Dricker ett glas vin på jobbets fredagspub och spänningen lättar litegrann. Lördagen känns märklig och jag känner mig sjuk som inte gör något vettigt alls. Sen blir det söndag. Jag ser klart på The 100 och läser Hunger Games och Fluffan lagar mat åt mig och smyger på mig när jag ligger i sovrummet i min läskokong, kastar sig över mig, lyfter mig på sina armar och ben så att jag flyger en liten stund och sen knölar jag ihop hans 193 centimeter till en liten boll som jag kramar hårt. Rövtorsdagen känns långt långt borta helt plötsligt.

Inga kommentarer: