fredag 25 december 2015

Det brinner i bröstet

Jag är hos mor och far med syster och firar julen så som vi alltid har gjort. Eller ja inte riktigt alltid, som vi alltid har gjort sedan alla i min faders släkt blev "allergiska" mot varandra. Vi tog paus ett par jular när syster och jag gjorde karriär inom vård och omsorg också, men annars, samma visa. I år utan att någon blev jättefull och otrevlig, utan skrik i köket av stress över att potatisen inte kokat klart eller kokat alldeles för mycket klart. "Strunta i grönkålen" sa jag till modern, "den är fin, men det är ändå ingen som kommer orka äta den idag". Så det är väldigt lugnt och fint och Fluffan kanske kommer imorgon, men jag vet inte om det finns någon mening med det för jag vill bara att det ska bli sommar mest. Jag vill att tiden ska gå asfort så att det blir sommar och jag vill segla eller åka till alperna eller vadsomhelst bara jag får en riktig jävla semester. Den här julledigheten känns inte riktigt som att den är värd ett endaste skit när det inte finns någon snö. Förlåt. Försöker göra den värd genom att läsa två böcker samtidigt och plöja igenom hela blogglistan som jag annars försummar. Men ack så som jag längtar efter att få åka längdskidor och skridskor och får jag inte det kan det lika gärna bli sommar asfort. 

Inga kommentarer: