torsdag 31 december 2015

Var hälsad ljuva 2016

Fluffan och jag leker grevinnan och betjänten, han lagar maten och jag ligger i soffan och funderar och spelar candy crush i smyg. Tycker att arbetsfördelningen är väldigt angenäm. Vi har redan ätit två sorters tacos och Fluffan har klätt upp sig i sitt Team Sweden Rollerderby-linne, slut på flugor och glitter tydligen. Jag tänker att det inte gör så mycket om vi missar tolvslaget, det vore det mest sanna jag skulle kunna göra. Ser ändå fram mot det nya året en massa, listar saker jag ska bli bättre på under det kommande året, men summan av det hela är att bli gladare. Vem vill inte bli gladare liksom? Och för att bli gladare behövs sanning och en massa lyssnande på den egna viljan och lusten. Självklarheter javisst, men ack så svårt när vi drillats till att alltid vara andra till lags. Det där är ett livsprojekt minsann.

Inga kommentarer: