söndag 3 januari 2016

Je suis une lemming

När jag gick omkring och surade hela nyårsdagen i min tomtenisseklänning(som kan skådas på min instagram från julafton) så sa Fluffan att jag såg ut som en lemming. Jag fick tänka länge på vad han egentligen menade och sen kom jag på vad det var och insåg att jag i säkert tio års tid velat spela Lemmings på någon spelkonsoll men det har inte blivit av eftersom mitt PSP och jag vuxit ifrån varandra.

När vi kom hem från landet igår så fixade Fluffan så att jag fick Lemmings på min Raspberry Pi och kunde spela först själv och sen lurade jag hit lillasytern så att vi kunde spela tillsammans fram till midnatt. Så himla uppfriskande. Så uppfriskande att jag i morse jobbade några timmar och har nu bara 44 mail kvar i mina maillådor. Vet inte när detta hände senast, jag har ju litegrann som mitt varumärke att ha det megarörigt i min jobbmail och sen utbrista: "ATT BLI UTBRÄND ÄR FAKTISKT SOM ATT FÅ EN HJÄRNSKADA OCH HJÄRNSKADOR LÄKER ALDRIG RIKTIGT!" medan mina kollegor suckar åt mig och säger åt mig att gå hem. Ungefär.

Imorgon ska jag till jobbet och är lite längtig och hoppas att jag får vara peppig och glad resten av året. Och livet. Banne mig!

Inga kommentarer: