fredag 22 januari 2016

Okänd man i shorts

Idag och igår har jag på samma ställe, mellan Ica och Signalfabriken i Sumpan, mött en man i khaki-shorts, en blå t-shirt, ryggsäck, en stor halsduk runt halsen och Arlanda airport-påse. Idag när jag mötte honom var jag tvungen att fundera på om det kunde vara deja-vu, men idag hade mannen skaffat sig en 7-eleven påse i andra handen och jag kunde notera vid pendeln att jag var två minuter senare idag än igår men ändå dyker han upp på exakt samma ställe. Igår när jag mötte honom fnissade jag lite för mig själv och tänkte att han var en sån som kom direkt från Arlanda, som trotsigt inte packat några varmare kläder än den där halsduken när han åkte för att backpacka i Asien, men jag tänkte även på att han inte såg speciellt solbränd ut och hela grejen med att gå i sommarkläder på vintern är så korkat. Vem är den här mannen? Har han förlorat en vadslagning? Måste försöka gå till jobbet samma tid nästa vecka och se om han dyker upp igen.

Inga kommentarer: