tisdag 5 januari 2016

Trevlig helg!

Första dagen på jobbet efter jullovet var jag helt lyrisk. Ungefär alla tyckte att jag var gullig i min nya frisyr, jag tog mig tid att gå runt och prata med alla i min arbetsgrupp för att stämma av arbetsbelastning och stressnivå. Hann kanske inte så mycket av mina egna grejer, men jag hade ju betat av det mesta under söndagen så jag kände mig lugn.

Efter lunchen högg det till i magen, packade med mig datorn ut till sofforna i pentryt för att försöka lägga mig ner. Det gick inte. Jag satt ihopkurad som en boll i soffan och tänkte på ambulansen, Fluffan, operation, dropp, Skrev på chatten på datorn till två kollegor och frågade om någon av dem kunde hämta min telefon och komma med den till mig. Fick telefonen av den ena och ett glas vatten av den andra och råd om att försöka sträcka på mig och då släppte det. Först strålade värken ner i benet, som kraftig mensvärk, men sen började det avta. Tog en promenad i huset innan jag gick tillbaka till mitt skrivbord. Vill aldrig äta saker någonsin igen på jobbet. Jag mår alltid bra fram till lunch sen blir jag trött eller får ont eller får superont, tydligen. Måste helt enkelt skärpa mig med vad jag äter till lunch. Igår åt jag en sallad. Sallad är inte bra. Det är som att tugga i sig skog och grus. Jag har ätit väldigt lite skog och grus under de senaste veckorna. Ska äta så mycket lena saker framöver. Massvis av avokado och ägg och majonnäs. Undrar om jag enbart kommer att kunna leva på dessa tre?

Sen blev det helg igen. För på mitt jobb är vi lediga dag före röd dag så först var det måndag och sen blev det fredag och alla gick hem och önskade varandra trevlig helg.

Jag har fantastiska planer för den här helgen, får se hur mycket som verkligen kommer att bli av, men om jag gör allt nu innan tolv så borde det vara lugnt, för sen brukar som bekant min kropp inte vilja vara med mer. Behöver verkligen verkligen rensa bort gammal elektronik i arbetsrummet, laga kläder och ta en funderarare kring hur viktigt det är att spara en hylla med tio år gamla modemagasin.

Inga kommentarer: