torsdag 25 februari 2016

Brevvänner

Jag har lyssnat lite sporadiskt på Lena Dunhams podcast-avsnitt om vänner under förra veckan(ja, det tar en vecka  eftersom jag max får lyssna tre minuter i taget innan jag blir avbruten av någon) där hon skaffar sig en mailkompis. Jag är så himla avundsjuk. Jag vill ha en brevkompis. Jag skulle vilja säga att jag har brevkompisar, men när det tar mer än ett år att få svar så rinner det litegrann ut i sanden. I ett desperat ögonblick efter att jag sett Making a murderer skrev jag brev till Brendan Dassey i hopp om att han skulle kunna bli min brevvän, men jag borde kanske ha skickat med en fem dollar eller så till frimärke. Jag kan ju inte vara den enda som har skrivit brev till Brendan.

Hursomhelst så finns jag här om ni vill ha en brevvän, jag kan såklart börja med att skicka ut lite brev till andra människor jag tycker om, men det kanske finns någon annan som läser den här bloggen som längtar lika mycket som jag efter att få skriva på papper. Säg bara till. Ja, för mail vill jag inte ha fler av, papperspost kan jag tänka mig att få lite mer av om det är roliga grejer.

Nu är jag ju dessutom hemma och är sjuk, har mest broderat och sett på Under the dome, så jag kan tänka mig att lite brevskrivande ger omväxling.

OBS! Det här inlägget handlar inte om att ge någon dåligt samvete, utan bara om en längtan efter att få skriva saker på ett papper som man skickar till någon annan som efter ett tag skickar tillbaka en massa ord om livet.

2 kommentarer:

Kajsa Jägvald sa...

Underbara Linnea!
Jag vill bli din brevvän. Skriv och jag lovar att svar.
Du hittar min adress på nätet 😘
Kram Kajsa

Limpy sa...

Hurra! Kram!