lördag 14 maj 2016

Att blogga

Har varit med mamma hos den familj som far och hon är stödfamilj åt och lämnat en gammal dator som systern ändå tänkt kassera. Jag är alltså i Leksand och är egentligen ganska så trött på att berätta här vad det är jag gör och vad som händer för jag vill egentligen mest skriva en saga. Livet är en saga, men inte riktigt den saga jag vill att det ska vara. Men kanske är det så att jag måste gå igenom alla tusen saker på en och samma gång för att det sedan ska kunna bli mer som jag önskar.

Rymde från jobbet igår och åkte raka vägen till fastern som försöker lära mig brodera svartstick och jag är skitpepp på det, men kan ju inte sitta still när jag kommer hem till lägenheten, men jag får försöka. Fadern och jag ska till skjutbanan för jag har även bokat in jägarexamens helg, vågar inte säga när för jag är ju egentligen rädd för att skjuta, men sen är det gjort. Då får jag min jägarexamen som jag väntat på i 18 år. Teorin känns inte alls lika läskig. Och så ska jag lära mig kontera också eftersom jag i ett obevakat ögonblick blev vice kassör och jag vet inte alls vad jag tänkte. Jag som klarade redovisning B efter typ sjätte omtentan. Segla håller jag också på och lär mig och har efter förra året skaffat mig kläder så att jag kan hålla mig varm trots regn och rusk. Och så är det brottningen som är så stor utmaning för någon som ser sig som svag och oduglig på det mesta. Vill egentligen åka på läger till Kristiansand, men av någon anledning tycker jag att det är lite mycket just nu. Ska till SM och vara line-up manager i Norrköping i juli i rollerderby.

Jag som kände mig fullärd. Nej, jag fattar att ingen någonsin blir fullärd, men jag inbillar mig att jag skulle känna mig nöjd utan en massa nya lärdomar, men det är förmodligen inte sant.

Inga kommentarer: