söndag 5 juni 2016

Skitkropp

I torsdags var jag till en sjukgymnast som ville ge mig kryckor, i natt vandrade jag en timme med en kräksfull Fluffan. Jag går lite halvdåligt idag och när jag sätter ner vänsterfoten knäpper det i den. Ångrar litegrann att jag inte tog de där kryckorna. Ska försöka få en tid hos ortopeden nästa vecka och se vad min fotdoktor föreslår. Han som varje gång pratar om steloperation. Yay!

Det sämsta som kan hända är att jag går upp i vikt. Hur funkar det om jag skulle bli gravid? Det har ingen sagt något om. Mina p-piller tog slut på semestern och jag ringde för att få nya, men det här med att hämta ut recept i andra länder fungerar tydligen inte riktigt som det ska ännu. Så nu är jag fri från hormoner till mensen, som jag inte har haft på flera år. Det ska bli intressant att få lite mens.

Fluffan tittade lite på en bebis igår och skämtade om att vi skulle skaffa en sån för att få lite mer ledighet varpå jag genast började möblera om arbetsrummet till ett barnrum. Han var förmodligen bara full. Jag får ju inte bli gravid för mina fötter så det kanske är bäst att låta bli. Klumpfot är dessutom ärftligt, men förmodligen har de blivit bättre på att rätta till det och om jag fick en sån unge skulle jag inte låta den sitta still en sekund utan se till så att den rörde på sig för att bygga upp normalfunktion  i fötterna.

Fluffan sover och jag är som vanligt megatrött men kan inte sova. Hur är det ens möjligt att vara såhär trött men inte kunna sova? Blir tokig. Jävla kropp.

Inga kommentarer: