söndag 21 augusti 2016

Vem är jag?

Det här med att söka jobb mitt i semestern var nog inte det klokaste jag gjort. Vad tusan vill jag? Att försöka definiera sig själv inför andra. Att definiera sina prestationer. Jag har under semestern på allvar börjat tro att jag inte är helt normalstörd. Jag har länge trott att jag har någon sorts bokstavskombination eller att jag bara är som jag är eftersom jag kommer från en släkt där det råder konstant osämja på grund av kommunikationssvårigheter, men nu tror jag mer på bokstavskombinationen. Eller nåt annat fel. Eller känner alla sig såhär? Jag vill knappt prata när jag träffar mina vänner när jag träffar dem för jag vet inte hur jag ska kommunicera med dem? Jag är svindålig på kallprat. Det känns som att vi bara pratar uppe på ytan någonstans där jag inte kan vara med.

Är otroligt glad att jag har F. Med honom kan jag kläcka ur mig vadsomhelst utan spärr och det gör inget att jag ibland låter taskig. Jag är inte elak. Jag säger bara sanningen. Som ibland låter elak, men alltså, om jag alltid gick omkring med smutsiga kläder utan att jag själv märkte det skulle jag faktiskt vilja veta det. Och om jag vet hur det på bästa och effektivast sätt plockas in i diskmaskinen eller läggs i båtar så måste jag ju säga det. Jag ser hur han lyssnar, hur han ändrar sig och medger att jag har rätt trots att jag lägger fram mina förslag på fel sätt eftersom han alltid måste protestera till en början.

Inga kommentarer: