onsdag 7 december 2016

Kylskåpet

Alltså det är så kallt i vår lägenhet att jag nu går omkring med täckkjolen, duntofflor och fleecetröja. Ja, vi borde nog ta kontakt med hyresvärden, men när vi mäter så är det över 19 grader och det kanske vissa tycker är helt humant. Mina fötter tycker såklart inte det. Det var så himla skönt i Florida. Vi bråkade en del, men värmen var så himla bra för kroppen. Det eviga gisslet med att bo i detta kalla land alltså. Men vad tusan, det går ju hur bra som helst om bara hyresvärdarna kan höja värmen. Annars måste jag flytta. På riktigt.

Imorgon ska jag till Lund och jobba över dagen. Jag har fortfarande inte hittat något nytt jobb, men till sista juni ska det nog finnas saker att göra där jag är nu. Det löser sig.

Jag kanske berättar mer en annan dag.

Inga kommentarer: