fredag 6 januari 2017

Florida

Litegrann känns det som att livet försvann i Florida. Det var USA, det var Naples som ser ut som det mest amerikanska du kan tänka dig, det var flotta hus, perfekta gräsmattor och en strand som skriker "ligg på i under mig". Det var extrema känslostormar varje dag av att umgås med en far som helt plötsligt känns så gammal och så oförstående. Det var glädje över att umgås med en älskad och alltid så oliktänkande syster. Så där tog livet slut. Alla gränser försvann mellan verklighet och filmerna och allting känns helt plötsligt oändligt. Helt plötsligt känns tanken på att veckopendla varsomhelst inte helt ogörbar. Jag vet inte vad som hände. Jorden krympte bara. Kiruna känns nära och Lund som att åka in till stan. Och solen, den som värmer och ger liv, den är inte så långt borta och med den lilla kunskap jag har skulle jag förmodligen kunna segla till solen helt på egen hand. Jag lovar och svär. Så jag vilar här i min  trygga hamn i lägenheten jag delar med Fluffan i Bromma. För snart jävlar, jag svär, så börjar banne mig äventyret.

Inga kommentarer: