lördag 28 januari 2017

Tekniska prylar

Nu har den nya datorn anlänt. Jag köpte den billigaste historian och det märks verkligen. Det är samma märke som jag har på jobbet och jag undrar om inte min dator på jobbet kostar ungefär tio gånger så mycket som den här plastbiten. Men nåväl, nu kan jag med glädje alltså orda lite här med enkelhet. Jag har givetvis en gammal dator också, men den klarar sig inte utan sladd och sladden jag hade gick av så jag beställde en ny skum sladd från internet och den är typ bara en meter så det går liksom inte att sitta i soffan med datorn. Ja, det finns såklart skarvsladdar, men jag vill ju känna mig fri. Tramsigt.

Jag har för övrigt även beställt en ny telefon från Kina. Den kommer kanske snart eller så kommer den inte. Vi får se. Tycker att det är spännande med teknik som ingen annan testat. Det får bära eller brista. Satsar just nu på ganska osäkra kort, men det är ju så det ser ut just nu. Jag vet ju fortfarande inte vad jag ska jobba med efter mars månad är slut.

En annan teknisk pryl som är lite osäker just nu är vår tv som har börjat flimra och blinka som en saftblandare innan den blivit uppvärmd. Den fungerar vissa stunder mest som en radio. Gillar det på något sätt, att vi inser att bilden på den inte är så jävla viktig utan att vi lyssnar desto mer. Eller sover mest framför den. Det är vad jag gjort mest den här veckan framför teven.


Inga kommentarer: