fredag 3 februari 2017

Självdö

Igår tänkte jag ganska mycket på att jag bara borde låta den här bloggen självdö. Mest eftersom jag i förrgår läste bloggar på kvällen och jag tyckte att det var så dödens tråkigt. Det borde betyda att den här bloggen också är dödens tråkig. Så vi får se vad som händer helt enkelt. Jag kanske bara borde hitta en ny falang av bloggare att börja följa och inspireras av. Eller kanske bara strunta i internet helt och hållet. Jag kan bli en kulturtant istället som gör kulturiga saker.

Idag ska jag t.ex. till Berwaldhallen. Spontanköpte två biljetter igår, upptäckte att jag inte har några kompisar i stan. Ungefär två har jag. Tre om jag räknar in Fluffan. Ingen av mina två kompisar(varav den ena är min syster) kunde följa med så jag har nu lurat en gammal kollega. Det är så jävla svårt att veta vilka som är ens kompisar. Jag tror att alla på jobbet är mina kompisar, men det är de tydligen inte, det är bara snälla mot mig för att vi jobbar ihop. (Ja, och jag frågade såklart Fluffan också men han vill alltid dricka öl och spela gitarr på fredagar. Hemma i hemmet. Och sen somna 21.40 i soffan. Pang bom!) Ja, men jag fick alltså med mig kollegan, så det är löst nu. Hur blir man kompis med folk?


Inga kommentarer: