lördag 4 februari 2017

Stress-skolan

Ja, jag gick alltså på stress-skola i höstas och tycker att alla borde gå på det. Jag fick gå via vårdcentralen. Det är säkert inte alla vårdcentraler som har en bra psykolog som anordnar stress-skolor, men om du någon gång får frågan om du vill gå, så gör det bara. Mycket av grejerna är ganska självklara, men det är ändå skönt att höra en psykolog bekräfta allt som snurrar i ens huvud om hur sjukt samhället egentligen är och sen lyssna på de andra i rummet som berättar om sjuka saker de gör för att spara tid. Det är en sinnessjuk tid vi lever i. Jag har lärt mig att bli bättre på att stänga av och koppla bort det som stressar. Om något gnager minsta lilla så försöker jag ta reda på vad det är och är det något som jag inte kan göra något åt så vänder jag ryggen till. Tack stress-skolan för det! 

Inga kommentarer: