torsdag 13 april 2017

Om sockret

Skäms lite för att att jag skrev det där om kolhydratsfri kost igår. Det var väl igår? Men det hela var sant. Jag skulle vilja utveckla allt mer, men det finns andra medier som är mycket bättre på att rapportera om alla fördelar med att inte äta kolhydrater så ni får vända er till dem. Jag är också väldigt medveten om att vi alla fungerar väldigt olika när vi äter socker. Eftersom jag har IBS (ja, det är konstaterat av läkare) så är jag förmodligen extra känsligt.

Om jag inte ska skriva mer om socker så vill jag skriva lite om mitt nya jobb, som idag känns kul och bra, det är första gången sedan jag började med det nya förra måndagen. En annan bra grej med det nya jobbet är att det känns som ett jobb som hur lätt som helst skulle kunna vara ett jobb där jag skulle kunna sitta varsomhelst i hela världen och göra det. Så är det väl med många jobb nu för tiden, men jag har aldrig känt det såhär mycket. Det gör att jag känner mig fri och det känns peppigt.

Något annat som är peppigt är att syster och jag ska åka till London idag. Jag ser mest fram emot att få det lite lite varmare och lite grönare.

Glad påsk och ät inte ihjäl er! Puss!

Inga kommentarer: