lördag 13 maj 2017

Leksandsjobb och leksandsbo

Jag blev faktiskt kallad för bästa vän i veckan. Det var T som var på konferens, och så träffade vi en av hennes tantkollegor i hotellobbyn och då blev jag presenterad som bästa vän till T. Det hela gjorde mig mycket lycklig. Jag tänker mig att när/om jag flyttar till Leksand så kanske det bästa vore om jag kan bo i Lima så att jag varje kväll kan komma hem och sitta i Ts kök och skvallra. Ingen jävla teve skulle vi titta på utan bara prata. (Rönnäs är annars en annan mycket bra by jag kan tänka mig att bo i.)

För någon vecka sedan hittade Fluffan och jag ett helt perfekt hus som låg mitt ute i skogen mellan Falun och Leksand, men det var sålt i samma stund som jag kontaktade mäklaren. Jag vet inte alls vilka som läser den här bloggen. Jag vet kanske tre personer som brukar läsa den ibland (en brukar ge sig tillkänna i kommentarer, en annan via sms och en tredje i pappersbrev) och jag tänker att tre personer är bättre än inga alls så jag tänker be er om hjälp att spana efter boenden och arbeten i Leksand-Falun trakten. Det vore snällt. Tips kan mailas till mig, ni har min adress. Det vore supersnällt. Jag har även planer på att prata lite med någon sorts chef på jobbet om möjligheterna till distansarbete vissa dagar så jag är inte så rädd för det här med arbetssituationen, det löser sig säkert. Kanske inte alls eftersom jag nu skriver helt öppet om mina planer för mina tio läsare(som jag måste snoka reda på vilka ni är, alltså jag hade ett skitbra verktyg förut för att kolla upp det där, men jag har glömt bort vad det hette, om någon minns vad det hette får ni gärna tipsa mig om det också, det var så bra att man nästan kunde se på vilken adress ens läsare satt på)så jag jinxar kanske hela skiten. Men det enda som egentligen kan stoppa någon från något som den vill asmycket är ju döden. Så mycket tror jag att jag vill det här just nu.

Trots att jag igår skämtade om ett Facebook-inlägg där människor förfasades över att det ska byggas  "en massa" nya lägenheter i Leksand. Alltså, det här är en sjukt märklig byggd. Men jag får bara starta någon skitsmart religion som får dem att ändra sig. Religionen kommer att utkläda sig för att vara en ny häftig träningsform som alla vill testa, men egentligen är det hjärntvätt som får alla att bli positivt inställda till förändring, nyfikna på att lära sig en massa nya saker och svinbra på att ge feedback, helst positiv. Obs, detta är hemligt. Top secret! (Det är därför jag skriver det på den här superhemliga bloggen.)

Nu funderar jag på om det är på grund av den här bloggen som jag aldrig blir headhuntad. Hm.. 

Inga kommentarer: