lördag 6 maj 2017

Lyckliga gatan

Den lyckliga gatan är såklart inte alltid så himla lycklig. Men det är för det mesta ganska lyckligt om än ganska händelselöst.

Jag tänker varje dag att jag ska skriva och varje dag så blir det inget skrivet. Det som kommer ut här är bara rapporter om vad livet består av medan det jag egentligen vill skriva om handlar om så mycket mer. Mina nya arbetsuppgifter ger mig mer tid att lära mig saker och fundera, men ännu är inget moget nog att skrivas.

Under tiden ägnar jag mig åt att se på Downton Abbey och brodera och tänka på min mormor som förmodligen hade älskat att se på Downton. Det är ganska ensamt för det mesta, Fluffan spelar datorspel men så tar vi promenader ibland och pratar om mänskligheten.

Jag borde kanske skriva fler brev istället, men jag lovar inget.

Tack!

Inga kommentarer: