torsdag 1 juni 2017

Dygnsrytm

Idag fick jag ändå sova till klockan fyra. Tror att min dygnsrytm kan vara helt förstörd. Men tänker att det ändå är det här som kan vara mitt normaltillstånd. Morgonen är ju den bästa tiden på hela dygnet och eftermiddagarna den sämsta. När jag är hemma och sjuk så sover jag bort eftermiddagarna och vaknar lagom till att det börjar bli middagsdags. Sen kan jag vara vaken nästan fram till klockan tolv och vaknar tidigt ändå. Borde försöka implementera den här dygnsrytmen i vardagen på något sätt. Det är ju känt sedan länge att mina eftermiddagar är hopplöst ineffektiva eftersom jag bara vill sova. Det här med att vi ska jobba vissa tider, äta vissa tider och sova vissa tider är ju bara hittepå som så mycket annat.

Sjukdomen verkar inte avta det minsta. Igår kändes det så dåligt att jag ägnade en stund åt glassätning. Jag som inte ens gillar glass speciellt mycket. Idag undrar jag om jag ska supa ner mig själv. En rejäl fylla kan kanske skrämma bort sjukdomen, jag ser gärna att jag är frisk till helgen. Skulle därmed även kunna ägna dagen åt kryptiskt fyllebloggande.

Inga kommentarer: