söndag 4 juni 2017

MF OPERA!

Kära Bullen,
What's up with det här med att när vi går på fest och dricker alkohol så blir Fluffan trött och jag blir svinpigg? Är det mina alkoholistgener som spökar?

För övrigt vill jag erkänna att jag hatar när människor frågar vad jag jobbar med och jag ber om ursäkt att jag blir sjukt bitchig av den frågan. Ska sluta nedvärdera mina arbetsuppgifter, lovar och svär.

Har blivit sjukt bra på att inte nedvärdera mina matlagningsskillz på sista tiden och helt magiskt så har maten blivit godare. Damn you self hating genes! Ska implementera detta på jobbfrågan också så kommer allt med största sannolikhet att blir bra. Lovar!

Vill även informera om att disputationsfest är som ett bröllop, men istället för att hylla två personer som älskar varandra så hyllar man en person som älskar att skriva rapporter om stamceller. Och så kommer någon och sjunger opera ungefär en och halv meter ifrån dig så att dina inre organ darrar och någons flickvän kommer att sjunga en asfin sång om kärlek så att även Fluffan vill gråta och då är det jävligt tur att det är så mörkt att de som kompar på piano inte ser noterna och spelar fel så att inte allt blir fruktansvärt perfekt och alla vill gråta ögonen ur sig. Kanske kommer även ett gäng barnkirurger att sjunga en sång de skrivit till melodin Blinka lilla stjärna och många tal kommer att hållas om den fantastiska disputanten som ju faktiskt är den mest ödmjuka person du har träffat och som aldrig skulle få för sig att skryta om sitt SM-guld i BJJ.

Tillåt mig att tacka för att jag fått vara med om detta utomordentligt fantastiska. Tack!

Inga kommentarer: