måndag 3 juli 2017

Sommarlista

Hittade den här listan hos Linn och copypasteade gladeligen så något är skumt med formatteringen. Men det får ni leva med.

Mina planer för sommaren: 
Åka till Leksand. Åka till Portugal. Förhoppningsvis åka båt. Läsa mycket. Skriva långa brev. Fånga Pokémons.
Hur länge ska du vara ledig?
Fyra och en halv vecka.

Vad ser du mest fram emot? 

Att ligga under ett parasoll på en strand.

Vad kommer du att köpa inför semestern? 

Resorb.

Kommer du att bli brun? 

Förmodligen.

Vad kommer du att äta? 

Fisk.

Vad kommer du att dricka? 

Vatten.

Vad kommer du att ha på dig? 

Så tunna kläder som möjligt. Och shorts. Alltid shorts på semestern. Och på kvällarna min nya ulltröja. Men inte i Portugal.

Det här lyssnar jag på i sommar:

En himla massa poddar. Invisibilia, Lilla Drevet, Mordpodden, Rättegångspodden, Spår, The Nerdist mfl. 

Vad oroar du dig för?

Allt. Att jag ska vara ledsen hela tiden, att mamma ska vara dålig, att Fluffy ska vara arg, att Far ska vara sur, att syster ska vara ledsen, att båten inte ska starta, att Portugal ska vara för varmt, att jag ska ha ont, att ingen ska vilja ha mina brev, att det ska regna hela tiden.

Inga kommentarer: